no-img
آب طرح

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم 1401-1403 - آب طرح


آب طرح
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم 1401-1403
zip
بهمن 24, 1400
۰ تومان

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم 1401-1403


گزارش و خبر کارگاههای رفع اشکال اقدام پژوهی آب طرح

سایت علمی و فرهنگی آب طرح برای تمامی فرهنگیان محترم فایل های اقدام پژوهی در همه زمینه های و برای تمامی پایه های ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در قالب اقدام پژوهی ابتدایی فرمت ورد و قابل ویرایش آماده کرده است که شما بدون آنکه چندین روز وقت خود را صرف نوشتن فایل اقدام پژوهی متوسطه اول یا اقدام پژوهی متوسطه دوم خود نمایید می توانید این فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی را دانلود کنید . و با کوچکترین تغییرات و ویرایش فاسیل اقدام پژوهی خود آنرا در سایت آموزش و پرورش آپلود نمایید .

سلام بر همه آب طرح ها به حرکت درآمده!

اولین کارگاه رفع اشکال روز پنجشنبه اول خردادماه ۱۳۹۳ برگزار شد، دومین کارگاه اقدام پژوهی هم روز پنجشنبه ۸ خرداد از ساعت ۸ تا ۱۲ در پژوهشگاه  برگزار خواهد شد.  قبل از اینکه گزارش کارگاه قبل را بخوانید لطفا به چند نکته توجه کنید :

سلام بر سپندهای به حرکت در آمده!

دومین کارگاه اختیاری هم برگزار شد! گزارش اش توسط یک سپند از جاکنده نوشته شده است. به نظرم اینقدر خوب نوشتند که مقدمه ای بیش از این لازم نیست. فقط یادآوری میکنم که نظر دادن شما در پائین این نوشته حتما باعث همفکری و رشد افکار جمعی مان خواهد شد!

راستی کارگاه اختیاری سوم روز پنجشنبه ۸ اسفند 1400 ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه برگزار خواهد شد!

عاقبت به خیر باشید!                                   یاعلی!                         عباس مشایخی(۶ اسفند۹۲)

این شما و این هم گزارش یک سپند از جاکنده از کارگاه اختیاری شماره دو

…………………………………………………………………………..

احوال دومین کارگاه

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام همکارگرانقدر

می بینید! تاشما به خود بجنبید وبرای اولین کارگاه نظر بگذارید،دومین کارگاه هم تشکیل شد ! احوالش هم آماده خواندن شد. اما غیبت طولانی شما مرا هم به شک انداخته که ادامه دهم یا نه؟ کجای کار می لنگد؟

راستی بعد از کارگاه اول مفهوم زمان را پیدا کردید؟ ! این انصاف است که در یک جمع۷۰ نفره هیچ کس نتواند تعریف درستی برای این کلمه ارائه دهد بعد هم همه بروند دنبال کارشان، به نظر من که به این شکل ارتقا و رشد مغزی سپندها اتفاق نخواهد افتاد و تا زمانیکه این چنین روزمره هستیم و در رخوت و حواسمان شدیداً به تاریخ استخداممان است که در اولین فرصت خلاص شویم از توفیق خدمت به جامعه، طبیعی است که نهایت آرزوی دانش آموزانمان شود هوای آلوده (آن هم با درجه اضطرار)!!!

این بار مقدمه را لازم دیدم تا مبادا کارگاه و سایت و غیره هم شوند جزئی از مهارتمان در رساندن صبح به ظهر و ظهر به شب، شب هم که خودش صبح می شود لازم نیست ما زحمتی بکشیم. فعلها را هم اول شخص جمع نوشتم مبادا به کسی بر بخورد. حالا بگذریم و به کارگاهمان برسیم باشد که در کارگاه بعدی یک سپند مفهوم زمان را از نظر نسبیت بگوید دیگری مفهوم زمان را از نظر تاریخ بگوید و آن دیگری از نظر اسلام و… یا حداقل اگر نتوانستیم این کار را بکنیم به عنوان یک اشکال از جلسه قبل بپرسیم. حالا واقعاً بگذریم.

من قبل از نوشتن این متن نظری بر سایت انداختم تا اگر نقد یا پیشنهادی بود در دومین گزارش مورد توجه قرار دهم اما خبری نبود پس شیوه خود را پیش خواهم گرفت، و حالا شما مشغول خواندن احوالات دومین کارگاه اختیاری هستید.

این کارگاه پنج شنبه اول اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه به اتفاق حدودا ً۱۴نفر تشکیل شد و بسیار مفید بود،دنباله مطلب را که بخوانید متوجه می شوید. روش مرا هم که می دانید همراهی شما در یک کارگاه مجازی با ارائه ی کلیات و زحمت پیدا کردن جزئیات بر عهده خودتان.

پس شروع می کنیم، اما صبر کنید! حواستان هست؟! قرارمان برای شرکت در کارگاه دوم چه بود؟! منظور وضو و قربة الی الله است ،ایمیل هم که باز کرده اید؟ حالا سومی را می توان یه کاری کرد اما منتظر می مانم تا اولی و دومی را انجام دهید…………………………………………………………………………………………………………………….

خب شروع می کنیم:

می دانم که بعد از شرکت در کارگاه اجباری و سمینار و اولین کارگاه اختیاری حالا روند رابهتر از من می دانید. پس بی درنگ قرائت آیة الکرسی :

بسم الله الرحمن الرحیم

الله لا اله الا هو الحی القیوم ……

۱٫ حتما قبل از تکیمل گزارش خود ، اطلاعیه شماره ۷ را مطالعه  کنید!

۲٫ مطالعه اطلاعیه شماره ۷ قبل از تکمیل گزارش کار را به همه همکاران توصیه کنید!

۳٫ گزارشی که در ذیل میخوانید گزارش کارگاه رفع اشکال است که همکاران مدرسه فرهنگیان الزهرا زحمت تهیه آن را در اسرع وقت کشیده اند، تاخیر در روی سایت آمدن به عهده حقیر میباشد. و در اینجا لازم میدانم از زحمتی که کشیده اند و بخصوص سرعت عملی که به خرج داده اند تشکر کنم.

۴٫ منتظر به حرکت درآمدن باقی سپندها هم هستیم.( یعنی که حداقل میتونید اون پائین نظر بگذارید، آموزش نظر دهی در مطلب قبلی ، کمی پائین تر انجام شده است )

۵٫ گزارش خوب و خواندنی بود لذا تقریبا بدون تغییرات روی سایت قرار گرفته است.

عاقبت به خیر باشید

یاعلی

عباس مشایخی

این شم همکاران مدرسه فرهنگیان الزهرا از کارگاه اختیاری شماره ۷ و ۸

………………………………………………………………

به نام او که هستی نام ازو یافت

فلک جنبش، زمین آرام ازو یافت

گزارش کارگاه اختیاری اقدام پژوهی متوسطه اول  شماره ۷ و ۸ (کارگاه رفع اشکال)

سلام بر همه ی سپندهای بزرگوار!

اولین جلسه ی کارگاه اقدام پژوهی رفع اشکال رأس ساعت ۸ صبح پنج شنبه در پژوهشگاه معلم برگزار گردید، که در آغاز محفل را با قرائت آیة الکرسی و دعای فرج(الهی عظم البلاء…) و تمسک به اهل بیت(ع) مزین نمودیم .سپس آقای مشایخی شمه ای از کار پژوهش امسال در ناحیه دو را در قالب سه فرایند به هم پیوسته تشریح کردکه مقدمه کارگاه رفع اشکال بود این سه فر آیند عبارتند از:

۱) جهادی: که با این مفهوم در کارگاه، بنر همایش، گپ و گفت همکاران، دعوت نامه سمینار (که در آن مبنا وراهکار ها تشریح شده بود) ، آشنا شدیم .  خود سمینار و سایت

۲) علمی شامل: جزوه قدم اول و طرح اولیه، کارگاه های اختیاری رفع اشکال.

۳) اداری شامل: بخشنامه ها(۱ تا ۶)، تشویقی ها، کارگاهها، اطلاعیه ها(۱تا ۶).

در واقع نگرش جهادی زیربنای نگرش علمی و اداری می باشد.

در اینجا از همکاران عزیز درباره ی اینکه کدام یک از این سه مورد بر دیگری مقدم است نظرخواهی شد، عده ای نگرش جهادی را ارجح دانسته، عده ای نگرش علمی را و عده ای هم ارزش هردو را برابر میدانستند. در این بین خانم بابایی هم به این نکته اشاره کرد که این سه فرآیند در راستای یکدیگر و به هم مرتبط اند و جدا از یکدیگر نمی باشند.که در واقع این دیدگاه نسبت به سایر دیدگاهها کاملتر و به دیدگاه آقای مشایخی نیز نزدیکتر بود.

سپس سایت اقدام پژوهی مورد بازدید قرار گرفت و در پی خواندن  نظرات، کارشناس محترم پژوهش گفتند: « شنیده ایم از

علامه طباطبائی پرسیدند: اگر بخواهید قرآنی را که بر آن تفسیر نوشته اید در یک کلمه خلاصه کنید چه می گویید؟ فرمودند:

<تعالوا> یعنی <بیایید بالا>. و ما اضافه میکنیم، خداوند کسی را که یک قدم جلو بیاید رحمت کند. ما این نوع بالا رفتن را به شدت دوست داریم، ما بقی آن ، دست خداست. »

اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

سپس مبنا ها چنین مطرح شد:

– مبنای کار جهادی، تقوا می باشد (سوره ی مبارکه ی اَنفال، آیه ی ۲۹ که در رابطه با تقوا و خیلی مهم است را مطالعه بفرمایید).

– مبنای کار علمی، دانش و تجربه است. تجربه فوق دانش است. در اصل، تجربه دارائی و دانش، دانایی است.

– مبنای کار اداری، فرآیند شناسی میباشد.(میخواهیم فرآیند واقعی از فرآیند کاغذی جدا شود).

در ادامه آقای مشایخی نحوه ی تحویل پژوهش راطی دو مرحله عنوان نمود:

۱٫مدرسه(بررسی اولیه)    ۲٫کارشناسی پژوهش (داوری نهایی)  که البته اطلاعیه شماره ۷ فرایند  داوری را کامل روشن خواهد کرد.

*********************************

بعد از این مقدمه رفع اشکال به صورت کارگاهی آغاز شد که در رابطه با عنوان اقدام پژوهی بود :

چگونه توانستم…………………………………حل کنم.

عنوانی که مطرح شد و در رابطه با آن بحث و گفتگو شد این بود: (چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموزی که در کلاس پنجم ایجاد ناامنی میکند و در منزل هم حمایت نمیشود را حل کنم؟!)

عده ای گفتند عبارت  اختلال یادگیری کلی است و عده ای دیگر بر این نظر بودند که عبارت کلاس پنجم در نظر گرفته نشود بهتر است و…

عوامل زیادی میتواند باعث اختلال یادگیری شود که از جمله ی آنها می توان به منزل، دوستان، معلم، بیماری و… اشاره کرد.

در پایان به این نتیجه رسیدیم که عنوان را به این صورت بنویسیم:

(چگونه توانستم مشکل دانش آموزی ا که در کلاس ایجاد نا آرامی می کند را حل کنم؟!)، در واقع عنوان را کاهش داده و به صورت خلاصه می نویسیم. البته چون رفع اشکال به صورت کارگاهی بود زمان زیادی صرف بحث و نتیجه گیری شد.

پس  از پایان کارگاه رفع اشکال، آقای اسکندری درباره خودشناسی و معرفت نفس مباحثی را مطرح کرد و قرارشد این جلسات ادامه یابد.

در آخر کلام را کوتاه نموده و منتظر حضور شما عزیزان در کارگاه اختیاری شماره ۹ و ۱۰ که روز پنج شنبه، مورخ ۸/۳/۹۳ تشکیل خواهد شد ،

هستیم.

پیوسته مزرعه ی ذهنتان باطراوت، گام هایتان استوار و زندگیتان پرشکوه و سبز باد.

«و من الله التوفیق»

گروهی ازهمکاران مدرسه فرهنگیان الزهرا

دیدن همه‌ی دیدگاه‌های ۱۱

سایت اقدام پژوهی

کارگاه رفع اشکال

سلام بر سپندهای به حرکت درآمده !

بالاخره توفیق حاصل شد که خبر کارگاه را چند روزی جلوتر روی سایت بگذاریم و کار به دقیقه ۹۰ نکشد.

…………

زمان : پنج شنبه اول خرداد 1400 ساعت ۸ تا ۱۲

مکان : پژوهشگاه اتاق آ یا سالن همایش

موضوع : رفع اشکال اقدام پژوهی

* حتما اطلاعیه شماره ۶ را که مدارس ارسال شده است روی سایت ببینید و به مدیر محترم مدرسه در نصب آن روی تابلوی اعلانات دبیران محترم کمک کنید.

…………

پس دوستان رو خبر کنید، که اگر تا کنون در کار اقدام پژوهی خود به مشکلی بر خورده اند، میتوانند مراجعه کنند و اشکال خود را بپرسند.

………..

حضور از ۸ صبح تا ۱۲ واجب نیست، ولی

اولا :

هر چه زودتر بیاید، مشکلتان زودتر بررسی میشود، هر چه دیرتر بیاید، باید در کلاس صبر کنید تا پاسخ مشکلات دیگران داده شود که البته میتواند برایتان مفید هم باشد.

ثانیا :

هر چه بیشتر در کارگاه حضور داشته باشید، پرسش و پاسخهای بیشتری را میشنوید که باز میتواند راهگشای کار شما هم باشد.

………..

پس توصیه میکنیم که :

اولا :

زوتر تشریف بیاورید!

ثانیا :

سعی کنید تا پایان وقت حضور داشته باشید.

………..

از طرفی میتوانید در همین جا( در زیر این متن قسمت “دیدگاه “)  ثبت نام کرده و تعیین وقت کنید!

منتها

اولا :

نفر اول باید ساعت ۸ را انتخاب کند و نفر دوم ۸:۱۰، نفر سوم ۸:۲۰ و همینطور ۱۰ دقیقه ای یک سوال به ترتیب .

ثانیا :

قاعدتا وقتها ممکن است کمی جابجا شود، پس باید حوصله و صبوری به خرج دهیم تا ان شاء الله بتوانیم در کارگاههای بعد (احتمالا پنجشنبه ۸ خرداد به همین شکل) به نظم بیشتری دست پیدا کنیم

ثالثا :

چون این نوع کارگاه برای بار اولین برگزار میشود ما نمیدانیم با چه حجمی از مراجعه کننده روبرو هستیم، لذا ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم، پس پیشاپیش از حوصله و صبوری که به خرج میدهید، سپاسگزاریم.

عاقبت به خیر باشید!

یاعلی!

عباس مشایخی

یکشنبه ۲۸ اردیبهشت۱۳۹۲

………………………………………………………………..

نحوه ثبت نام در کارگاه اقدام پژوهی

در پائین این متن یک نوشته قرمز رنگ وجود دارد که نوشته است “دیدن همه ی دیدگاه ها” روی آن کلیک کنید تا نحوه ثبت نام را در اولین نظر ببینید !

دیدن همه‌ی دیدگاه‌های ۳۱

پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت در پژوهشگاه کارگاه نداریم ولی ……

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۳دسته‌بندی نشده

ولی …

اول : سلام بر سپندهای به حرکت در آمده !

دوم : ولی ….

ولی اگر سپندها مایل باشند میتوانند در اتاق کارشناسی پژوهش در طراحی یک فرآیند جدید به شکل زیر شرکت داشته باشند.

فردا از ساعت حدود ۸ صبح همزمان  طراحی اطلاعیه شماره ۶ و ضمیمه اش جزوه “قدم دوم ؛ گزارش نویسی اقدام پژوهی ” شروع میشود.

ساعت ۸ تا حدود ۱۰ احتمالا کلیات اطلاعیه و جزوه  روشن شده است.

تا ساعت ۱۳ سعی میکنیم که نوشتار اولیه اطلاعیه هم استخراج شود.

بعید است فردا به نمونه نهائی اطلاعیه برسیم، چه رسد به نهائی کردن جزوه ( یحتمل کار تا دوشنبه هفته بعد طول میکشد)

پس سپندهای بزرگوار میتوانند در هر ساعت از روز سری به ما بزنند، و نظرات خود را برای پخته تر شدن آنچه در حال طراحی است، ارائه دهند!

منتظریم.

عاقبت به خیر باشید!

یاعلی!

 

یک دیدگاه تاکنون

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۳دسته‌بندی نشده

به نام او که آغاز همه انجام ها ست…

گزارش کارگاه اختیاری شماره ۶ ، پنجشنبه ،۱۱/۲/۹۳

این جلسه که همزمان بود با مناسبتهای مختلفی از جمله  حلول ماه رجب المرجب ولیلة الرغائب وگرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری وپاسداشت مقام  والای معلم  مثل همیشه با همخوانی آیةالکرسی  ودعای فرج آقا امام  زمان (عج)  رأس ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه معلم آغاز گردید.

مطابق با سر فصلی که از قبل  در سایت اقدام پژوهی اعلام شده بود موضوع :

چگونه کارگاه های رفع اشکال را در هفته های آینده به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم؟

مورد بحث وبررسی قرار گرفت .علت انتخاب این موضوع نیز پیرو مباحث جلسات قبل ( متن کامل گزارشات در همین سایت قابل مشاهده می باشد) به این دلیل بود که همکاران اقدام پژوه در این زمان در مرحله ی جمع بندی (گزارش نویسی )کارهای خود هستند و با مرا جعه  حضوری به آقای مشایخی  ویا از طریق سپندها خواستار آن بوده اند. پس لازم بود که این امر مورد توجه قرار گیرد .و برای انجام آن برنامه ای دقیق و منظم طراحی شود تا همگان بهره ی کافی از آن ببرند.

ابتدا سپندها به اتفاق آقای مشایخی پیش بینی کردند که چه تعدادی در اینگونه جلسات ممکن است حضور یابند تا مکان مناسب برای برگزاری جلسه مشخص شود و در ادامه این سوال مطرح شد که نکته مهم بعدی این است که باید دانست اشکال اقدام پژوهان در چه قسمتی از فعالیت (طرح اولیه – گزارش نویسی – مرحله اداری فعالیت و…) است و آنها را دسته بندی  کرد تا نقطه شروع کار مشخص شود وبه این ترتیب بتوان در رفع اشکال به سطح بندی امکانات  وافراد رسید و در این ارتباط نظرات و پیشنهادات متعددی از سوی سپندهای حاضر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

و نهایتا این نتیجه حاصل شد که الان زمان آموزش طرح اقدام پژوهی –  اشکال طرح اولیه – نیست

و این موضوع باید به عنوان یکی از عمده فعالیتهای سال آینده انشا ألله مورد توجه قرار گیرد. پس در این زمان که هدف رفع اشکال در مرحله گزارش نویسی است لازم است به دو نکته اهمیت داده شود :

۱- محتوای اطلاعیه بعدی کارگاه و  ۲-  روز کارگاه

چرا که هم در دعوت اقدام پژوهی ان به رفع اشکالشان میتواند موثر باشد و هم درپیشبرد اهداف دیگر طرح

.و مقرر شد اطلاعیه کارگاه بعدی به دلیل اهمیت آن هم در سایت قرار گیرد و هم با ارسال به

مدارس از سوی مدیران به صورت ویژه پیگیری شود در سایت آب طرح.

البته همکاران محترم می توانند هم از طریق سایت  و یا از طریق سپندها نیز اشکالات خود را اعلام

نمایند. ضمناً با مطالعه اطلاعیه مهم بعدی (اطلاعیه شماره ۶) از نحوه ی رفع اشکالات خود، آگاهی

یابند.

در ادامه ، جلسه با صحبت درباره ی مضمون این سخن ارزشمند از حضرت زهرا (س) پیگیری شد :

من اصعد الی الله خالص عبادته ،اهبط الله الیه افضل مصلحته

هرکس عبادت خالص خود را به سوی خدا بفرستد ،خدا بهترین مصلحتش را به سوی او پایین

می فرستد.

وهر چه این حدیث بر دل وجان ما بیشتر بنشیند، اضطراب واسترس – (عامل همه دردها ودردسرهای

زمانه ی ما ) کمتر خواهد شد و حاصل آن ،(گوهر کمیاب زمانه ی ما ) یعنی آرامش خواهد بود .

نگرانی هرگز فردا را از درد ورنج  نمی رهاند فقط امروز را از شادی اش محروم می سازد.امروزی که خوب

زیسته شود هر دیروزی را به رویایی شادی آور و هر فردایی را به منظری پر امید مبدل می سازد.

چرا که به مصداق این  آیه شریفه : ” الا ان اولیاء الله لاخوف علیهم ولاهم یحزنون”(سوره مبارکه یونس آیه شریفه ۶۲ )

“حزن”   نتیجه اندوه بر “گذشته”

و “خوف”  نتیجه ترس از ” آینده”  است .

می پنداریم مدیر خودمانیم، ولی مدیر و مدبر واقعی کس دیگریست مصلحت همان خواهد شد که او اندیشیده است هر چند مطابق میل ما نباشد.

وبنا بر نقل از  آقای جوادی آملی :

خدا، خدای خوبی است .ما بنده خوبی نیستیم.

این بنده است که چیزی را می خواهد که شاید به صلاحش نیست.

وسخن آخر در مورد اقدام پژوهی:

“آرامش”  زمانی است که بدانی  ”خداوند”  در هر گام ،دست تو را در دست گرفته است .

پیروز و پاینده باشید – عابدینی

یک دیدگاه تاکنون

پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت کارگاه نداریم

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۳دسته‌بندی نشده

سلام بر سپندهای به حرکت در آمده !

پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت۱۳۹۳ کارگاه نداریم.

مباحثی رو هم که آقای اسکندری قرار بود ارائه  کنند موکول میشود به دو هفته بعد ، پنجشنبه اول خرداد ۱۳۹۳٫

در همایش تجلیل از معلمان نمونه رونمائی کردیم از “کرسی نظریه پردازی ناحیه ” که بر مبنای راهکار ۲۳-۴ فصل هفتم از سند تحول بنیادین در ناحیه  قرار است تشکیل شود.

اولین جلسه آن هم روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰ در پژوهشگاه کلاس آ تشکیل خواهد شد.

از شما فرهنگی محترم هم که در حال خواندن این مطلب هستند در همینجا دعوت به عمل میآید!

عاقبت به خیر باشید!

یاعلی!

عباس مشایخی

 

 

نوشتن دیدگاه

کارگاه اختیاری شماره ۶ اقدام پژوهی ابتدایی

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳دسته‌بندی نشده

سلام بر سپندهای به حرکت درآمده!

کارگاه اختیاری شماره ۶ روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰ در پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

موضوع گفتگو در این کارگاه : چگونه کارگاه های رفع اشکال را در هفته های آینده به بهترین شکل ممکن برگزار کنییم؟

اما

۱٫ خدمت سپندهائی که در کارگاه پنجم حضور داشتند عرض کنم که تصمیم بالا دلایلی دارد که اگر لازم شد در کارگاه ششم حضوری خواهم گفت.

۲ . خدمت همه بازدید کنندگان سایت عرض کنم که دو تن از سپندهای بزرگوار در مطالب ( پستهای ) قبلی دو نظر گذاشته اند که مناسب دیدیم در اینجا با اندک تغییراتی  از آنها استفاده کنم.

ابتدا نظر خانم فاطمه بابائی :

خدمت همه همکاران گرانقدری که سایت را بازدید می کنند سلام عرض می کنم ،چه آنانی که با سکوت عبور می کنند وچه آنانی که در دیدگاه ها اثری از خود به جا می گذارند.(مثل پیشنهاد سازنده خانم روستایی در اطلاعیه کارگاه پنجم که در تصمیم گیری های همان کارگاه مؤثر واقع شد.)
ومی خواهم اضافه کنم کارگاه اختیاری شماره پنج به وقت اضافه کشید آن هم به مدت تقریباً ۲ساعت! نه نگران نباشید نه شما اشتباه خواندید نه من اشتباه نوشتم ،تقریباً ۲ساعت وقت اضافه!
حالا حدس بزنید چرا یک کارگاه اختیاری که قرار بوده ساعت یازده ونیم تمام شود، (بدون ضمن خدمت یا هرچیز مشابه ) تا نزدیک های یک ونیم ظهر طول کشیده است؟؟؟ چی حدس زدید؟؟؟

تازه بعدش خانم رمضی هم به سرعت گزارش کارگاه رو نوشتند که حتما حداقل دوسه ساعت ازشون وقت گرفته

خانم رمضی !

من که در کارگاه حضور داشتم به خوبی متوجه می شوم که گزارش را خیلی بهتر از خوب نوشتید و البته سرعت شما در تهیه این گزارش هم قابل تحسینه وهم موجب تشکر.

و بعد نظر خانم مژگان عابدینی که بعد از خانم بابائی نوشته اند:

درهمکاری بین انسانها؛همواره ۱+۱مساوی ۲ نیست
می تواند صفر باشد اگر یکدیگر را خنثی کنیم
می تواند ۲ باشد اگر یکدیگر را یاری کنیم.
می تواند بی نهایت باشد اگر ؛ . ………………..       به
به نیروی عظیم درون انسانها پی ببریم

می خواستم فقط با سکوت عبور کنم؛ اما جمله بعدی مانعم شد. آری باید اثری به جا گذاشت . پس اجازه میگیرم تا مؤثر این اثر باشم که
هر جا کار به “کاردان “سپرده شود ؛نا خواسته جوانه امید می شکفد و “هدف “روشن تر و دست یافتنی تر می شود.که برای من نتیجه تاثیر گزارش (شماره ۵)خانم رمضی بود وتکمیل آن به وسیله خانم بابایی ومخصوصا بند پایانی دیدگاه ایشان با ان جمله انگیزشی (چه حدسی زدید؟؟؟)نشان از این کاردانی دارد.
همکار گرامی ؛عبور حتی با سکوت شما از اینجا ارزشمند است اما با حضور خود در روزهای پنجشنبه در پژوهشگاه ؛ می توانید با همراهی دیگر سپندها اثری ماندگار وامیدوارکننده در این حرکت جهادی از خود به جا بگذارید

خب حالا اگه بعد نظر این دو همکار محترم حرفی برای گفتن دارید کافیست روی نوشتن دیدگاه در این زیر کلیک کنید بعد اسم وایمیل و نظر خود را وارد کنید . میتواند هم اسم شما هم ایمیل شما مستعار باشد

میتوانید اسم و ایمیل زیر را کپی کنید

اسم مثلا : ناشناس یا هر چی که خودتون دوست دارید

ایمیل مثلا

nashenas@gmail.com

منتظریم

عاقبت به خیر باشید

یاعلی

عباس مشایخی / دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

دیدن همه‌ی دیدگاه‌های ۷

گزارش کارگاه شماره ۵ ( اولین کارگاه سال ۱۳۹۳ )

اردیبهشت ۹, ۱۳۹۳دسته‌بندی نشده

همکاران فرهنگی بزرگوار !  سلام

کارگاه پنجم اختیاری هم برگزار شد و خانم رمضی گزارش اش را سریعا نوشتند که در ذیل خواهید خواند!

جلسه بعد که روز یازدهم اردیبهشت است، از آنجا که یکروز قبل از روز معلم و آغاز گرامیداشت هفته معلم است، ما را بر آن داشت که قبل از گزارش سه مطلب را خدمتتان عرض کنیم :

اولا : روز معلم را به شما سپندهای بزرگوار تبریک میگویم و از خداوند منان خواستارم که حرکت جهادی که با نام خدا در طرح سپند شروع کرده اید، روز به روز تکامل یافته تر شود و در نهایت، بتوانیم ذره ای باشیم در پاسداری از  دریای شخصیت کسانی چون علامه شهید استاد مرتضی مطهری که جهادشان را چنان پر توان و بی معطلی انجام دادند که دشمنان تاب تحمل ایشان را نیاوردند. یادشان گرامی و راهشان پر روهرو باد.

ثانیا : برگزاری کارگاه اختیاری، در پنج جلسه گذشته، بخصوص در هفته گذشته مرا بدانجا رسانده است که همانطور که پیش بینی میشد، کارگاه های اختیاری محور اساسی پیشبرد طرح سپند است، لذا مهمترین و در اولویت ترین جلسه برای من حضور در جلسات اختیاری پنجشنبه هاست.

ثالثا : کارگاه این هفته ممکن است علی رغم میل بنده تحت الشعاع مراسمات هفته گرامیداشت معلم قرار گیرد، لذا حتما قبل از حضور در کارگاه ، سایت را چک کنید! حتما تا روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ، خبر و ساعت قطعی کارگاه را خواهم گذاشت.

عاقبت به خیر باشید!                  یاعلی!                              عباس مشایخی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

………………………………………………………………………………

 

بنام خدا

گزارش کارگاه پنجم اختیاری اقدام پژوهی متوسطه دوم

کارگاه صبح پنجشنبه چهارم اردیبهشت در پژوهشگاه تشکیل گردید. پس از تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت علیهم السلام  موضوع «کمیته پژوهشی»مورد بحث قرارگرفت. درابتدا اهداف این کمیته بیان شد.

۱٫کوتاه مدت ؛ که همان فرایند یکسال و سه ماهه انجام یک طرح پژوهشی توسط همکاران است.

(که فرآیند آن کامل در اطلاعیه شماره یک اقدام پژوهی آمده است. این اطلاعیه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ روی سایت ناحیه ۲ قرار دارد.)

۲٫ میان مدت ؛ که درآن تغییر نگرش همکاران نسبت به پژوهش مد نظر است.

( این فرآیند از کارگاه های اجباری اقدام پژوهی شروع شده ، در دعوتنامه های سمینار مبانی و راهکاراش ارائه شده ، و در معرفی فرآیند اقدام پژوهی در سمینار سال تحصیلی جاری با طراحی همزمان بنر پشت سن و توضیح آن ادامه پیدا کرده است.)

۳٫ بلند مدت ؛ که پژوهش محورشدن ناحیه ۲ در راستای سند تحول بنیادین است.

( این فرآیند در کارگاه های اختیاری با گرد همائی سپندها و کمک آنها در زمینه های فکری و اجرائی برای  تشکیل کمیته پژوهشی توانمند به عنوان نیروی پیشران پژوهش در ناحیه در حال پیگیری است.)

تغییر نگرش در همکاران قدم اول درپیگیری اهداف کمیته پژوهشی است. و باور “می توانیم” باید جای “نمیتوانیم” را بگیرد تا کاری انجام شود. ایجاد نگاه فی سبیل ا… درهمکاران و همت  اعضای کمیته درمدارس خود نیز میتواند پیش برنده این هدف باشد.

درادامه آقای رضا اسکندری نظرات خود رادرباره ی موضوع کارگاه بیان کرد. ایشان برسنگینی بار مسوولیت ما فرهنگیان در تربیت نسل آینده تاکید کرده وگفتند با پژوهش و تحقیق باید خدا و خود را شناخت تا به تعبیر امام(ره) نوری باشیم که برهستی تاثیر بگذاریم.

در پایان آقای مشایخی پس ازجمع بندی نظرات حضار تصمیم گرفت که کارگاه ها هر هفته پنجشنبه برگزارشده وتا پایان خرداد ماه ادامه یابد.موضوع آن نیز رفع اشکال بر اساس استراتژی علمی پژوهشی است.و البته این مقدمه ای برای حضوربیشتر همکاران درکارگاه و شناسایی افراد خلاق جهت حضور در کمیته و راهی برای تحقق اولویت اول یعنی

“تشکیل کمیته پژوهشی قوی سایت آب طرح”

است.

پس پنجشنبه یازدهم اردیبهشت در هر مرحله از کار پژوهش خود که هستید به پژوهشگاه بیایید تا در کنارهم کارگاهی پر بار و آموزشی داشته باشیم.

پاینده باشید. اعظم رمضی



برچسب‌ها :
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *