طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی تمامی دروس
پک کامل و جامع سایت آب طرح برای طرح درس روزانه پایه ششم
پکیج فوق العاده طرح درس روزانه پایه شششم ابتدایی ارائه شده توسط استاتید برجسته و خبره سایت آب طرح یکی پک کامل و جامع با بروزرسانی مداوم و جدید می باشند که طبق آخرین ویرایش کتب درسی ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه گرده اند . پک کامل طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی مناسب تمامی فرهنگیان محترم و همینطور دانشجویان دانشگاه های تربیت معلم و دانشجویان ماده 28 بسیار مناسب می باشد . طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است . با خرید و دانلود طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی تمامی دروس شما در طول سایت تحصیلی بی نیاز می سازد .
ماده ی درسی : علوم ششم موضوع درس : دوازدهم/ جنگل برای کیست ؟ مدت :05 دقیقه صفحات :05 الی 08
زمانآشنایی با انواع ارتباط بین جانداران و لزوم حفظ محیط زیست آنان.اهداف کلی
طرح درس روزانه پایه ششم
انتظار می رود دانش آموزان با یادگیری این درس بتوانند :
1-ارتباط ساده ای بین جانداران پیرامون خود گزارش کند .)سطح 1 (
2-ضمن گزارش ارتباط های ساده ای بین جانداران پیرامون خود بتواند اهمیت این ارتباط رادر زندگی هریک از جانداران را بیان کند .) سطح 2(
3-بتواند تنوع ارتباط بین جانداران را گزارش کند
.)سطح 3(
اهداف رفتاری و انتظارات یادگیریروش تلفیقی )نمایشی – پرسش و پاسخ کار عملی (روش تدریسکلاس درس معمولی با گروه های کوچک )گروه های 3 الی 4 نفری (مدل کلاس و گروه آموزشیفیلم آموزشی ،تصاویری که ارتباط جانداران را نشان می دهند ،محیط های طبیعی خارج از کلاس، کتاب کار و نرم افزار آموزشی ؛ذره بین قوی ،میوه های کپک زده.رسانه آموزشی ویژهحضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزان و همچنین اطلاع از علت غیبت احتمالی برخی از دانش آموزان در جلسه قبل.حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزاناجرای تدریس )فرایند یاددهی – یادگیری وتعامل تجربیات ( 0معلم تصویر چندموجود زنده را با خود به کلاس می برد و به دانش آموزان نشان می دهدتا حسایجاد ارتباط و انگیزه سازیکنجکاوی آنان را برانگیزد . .
اقدامات قبل از تدریس در طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی
ماده ی درسی : علوم موضوع درس : جنگل برای کیست ؟
پرسش هایی در مورد زنجیره غذایی و شبکه غذایی که دانش آموزان در پایه ششم آموخته اند را از دانش آموزان می پرسم ؟
ارزشیابی
تشخیصی
اجرای تدریس طرح درس روزانه پایه ششم
)فرایند یاددهی – یادگیری و تعامل تجربیات (
معلم :توجه دانش آموزان را به تصویر عنوانی ، تصویر جنگل صفحه 08 جلب می کنم و از انان می خواهم به دقت مشاهده کنند ؟ در این قسمت فقط نظرات آنان را می شنوم و اصلاح و تکمیل را به ادامه تدریس این درس واگذار می کنم.
در ابتدای درس ، از دانش آموزان می خواهم هر کدام واژه جنگل را در جمله یا عبارتی به کار برند و سعی کنند جملات گوناگون در این باره بیان کنند . )معلم فقط شنونده نظرات است. (
دانش آموزان : دانش آموزان مطالبی از سال ششم ابتدایی را در رابطه با زنجیره غذایی به یاد می آورند ، از آنها می خواهم مثال هایی در آن زمینه بیان کنند.
معلم : از دانش آموزان می خواهم صفحه 01 را با موضوع «می خورد و خورده می شود »را مطالعه و فعالیت ها را انجام دهند . سپس از چند نفر می خواهم نوشته های خود را برای سایر دانش آموزان توضیح دهند . در ایستگاه فکر پایین صفحه ، از آنان می خواهم
فعالیت های معلم – دانش آموز در طرح درس روزانه پایه ششم
با توجه به تصاویر این صفحه یک شبکه ی حیات رسم کنند.
در صفحه 202 از دانش آموزان می خواهم که که با ذره بین به میوه کپک زده با دقت نگاه کنند و دیده های خود را برای هم گروه هایشان تشریح کنند . و در صورت وجود میکروسکوپ در مدرسه ، از آنان می خواهم مشاهده ی خود را با میکروسکوپ انجام دهند .
هدف از «انرژی در چه مواردی ذخیره می شود
:؟(آشنایی دانش آموزان با انرژی شیمیایی است . لذا در مورد تصویر صفحه 66 ، در ادامه از دانش آموزان می خواهم در گروه خود در مورد «فعالیت گفت و گو کنید» با هم بحث کنند و نظرات خود را برای سایر گروه ها و هم گروهی خود بیان کنند.
در ادامه فیلم زندگی شته و مورچه ها و همچنین کروکودیل و نوعی مرغ دریایی را نمایش می دهم و سپس از آنان می خواهم که در مورد فیلم پخش کننده توضیح دهند و خودم توضیحات آنان را کامل می کنم و به این ترتیب سه نوع رابطه همزیستی 8 همیاری
،همسفرگی و زندگی انگلی ( را به دانش آموزان آموزش می دهم .
در صفحه 04 با عنوان « طبیعت را حفظ کنیم » دانش آموزان را با محیط های طبیعی و مصنوعی آشنا می کنم . سپس با بیان مثال های متنوع و با توجه به تصاویر صفحه 08 دانش آموزان را با عوامل و دلایل از بین رفتن نسل برخی از جانداران و گیاهان آشنا می کنم و در ادامه لزوم محافظت از محیط زیست طبیعی جانداران و خود جانداران ؛ آشنا می کنم.
در ادامه و در صفحه 06 دانش آموزان با مطالعه و انجام طرح درس روزانه پایه ششم
فعالیت های مربوطه ، با گیاهان و جانوران بومی منطقه زندگیشان آشنا کرده و لزوم حفاظت از آنان را یادآوری می نمایم. 0پرسش در مورد زنجیره ، شبکه غذایی و شبکه ی حیات و همچنین انواع رابطه های غذایی جانداران از دانش آموزان.ارزشیابی تکوینی و پایانی 2دانش آموزان پژوهش صفحه 04 و 08 کتاب درسی را انجام داده و برای جلسه آینده به کلاس گزارش می دهند . همچنین فعالیت صفحه 08 با عنوان «جمع آوری اطلاعات » را انجام می دهند و به کلاس گزارش می کنند.فعالیت های خلاقانه دانش آموزانجمع کل زمان جلسه تدریس
الگوی طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی
مشخصات کلی نام آموزگار: نام درس: مطالعات اجتماعی تعداد شاگرد 21 مدت جلسه 54 دقیقه موضوع همسایگان ما کلاس : ششم ابتدایی تاریخ اجرا :
هدف کلی
هدف های انتظار می ود که شاگردان بعد از پاین درس بدانند:
درسی )جزئی( همسایگان شرق ایران را نام ببرند .
بدانند ایران با کدام کشور ها مرز دارد .
ویز و گذرنامه را تعریف کنند .
اعیاد مذهبی کشور های مسلمان را نام ببرند .
مردم کشور های همسایه برای زیارت کدام امام به ایران سفر می کنند .
مردم کشور های همسایه طرح درس روزانه پایه ششم برای زیارت کدام بانوی گرامی )س( به ایران سفر می کنند .
بدانند ما با کشور های همساه چه روابطی داریم .
ایران با کدام کشور طولانی ترین مرز را دارد .
بدانند ایران با کشور های همسایه مسلمان در دین و زبان شباهت دارد .
بدانند چه چیز هایی مرز ایران را با کشور های همسایه مشخص می کند .
هدف های انتظار می رود دانش آموزان قبل از تدریس درس جدید بتوانند::
رفتاری چند تا از کشور های همسایه ایران را نام ببرند .
)ورودی( بدانند دو کشور به وسیله ی مرز از هم جدا می شوند .
بدانند که ما با کشور ها روابط مختلف داریم .
بدانند که برای رفتن به کشور های خارج باید از آن ها اجازه بگیریم .
بتوانند از روی نقشه چند کشور نام ببرند که از طریق دریا با ما همسایه هستند .
بتوانند چند تا از آداب مشترک کشور ما را با کشور های مسلمان همسایه نام ببرند.
هدف های انتظار می رود دانش آموزان بعد از پایان درس جدید بتوانند:
رفتاری مرز را تعریف کنند .
)خروجی( بدانند تعیین مرز کشور ها چه چیز هایی است.
کشور هایی که از طریق شما ، جنوب ، مشرق ، مغرب و دریا با ما همسایه هستند نام ببرند.
بدانند چرا در روی مرز ها پاسگاه ها مستقر می شوند .
بدانند ایران با کدام کشور طولانی ترین و کوتاه ترین مرز را دارد .
گذرنامه و ویزا را تعریف کنند .
روابط ما با همسایگان را نام ببرند .
چرا عده ای از مردم به کشور های خارجی سفر می کنند.
ما با کشور های مسلمان همسایه در چه چیز هایی شباهت داریم .
عالم افروز نوروز کدام کشور است. طرح درس روزانه پایه ششم
کتاب درسی ، نقشه ، فیلم ، کره جغرافیا ، تصاویر مرز ها ، تخته ، گچ ؛ماژیکتکنولوژی آموزشیزمانترکیبی از روش های تدریسروش تدریسدقیقهفعالیت های قبل از تدریس درس جدید 5سلام و احوالپرسی از دانش آموزان – حضور و غیاب – بیان یک حدیث ، آیه ، لطیفه یا یک مطلب جاذبایجاد رابطه عاطفیبررسی تکالیف یا فعالیت های جلسات قبلدیدن تکالیف
طرح درس روزانه پایه ششم انبار نفت جهان چیست ؟
بزرگ ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان در کدام دریاست ؟
کدام دریا است که تخم ماهیان خاویاری آن به مروارید سیاه مشهور است ؟ دریا چگونه مکانی است ؟
در شهر های بندری مردم به چه کار هایی مشغولند ؟ چرا باید از دریا محافظت کنیم ؟
انجام ارزشیابی تشخیص / آغازینU شکل یا به صورت گروه های 3 یا 5 نفرهتنظیم وضعیت کلاسارائه ی تصاویری از مرز های ایران با آوردن نقشه ی ایران و کره جغرافیا یا فیلم های در مورد مرز های ایران به دانش آموزان و توضیحاتی در مورد مرز های ایران باعث ایجاد انگیزه در آنان می شویم و دانش آموزان را برای ارائه یایجاد انگیزه برای درس جدیددرس جدید آماده می کنیم .
ابتدا موضوع درس )همسایگان ما ( روی تابلوی کلاس نوشته می شود . سپس نقشه ی ایران را به دانش آموزان نشان داده و از آنان می خواهیم به نقشه نگاه کنند و چند تا از کشور های همسایه ی ایران را از جهات مختلف جغرافیایی نام ببرند . سپس از چند دانش آموز سوالاتی در مورد همسایگان ایران می پرسیم : مثال )همسایگان شرق ایران را نام ببرید (برای آموزش مرز و تعیین مرز کشور ها تصاویر مختلفی از مرز های ایران با دیگر کشور ها را با استفاده روش های پرسش و پاسخ ، مشاهده ای ، بحث و گفت و گو و توضیحی نشان داده و بحث آموزش مرز و تعیین مرز را به آن ها تفهیم می کنیم . مثال )بچه ها به این تصاویر «مثلا تصاویر مرز های ایران »نگاه کنید . و بعد از آنان می خواهیم که بگویند در هر تصویر چه چیزی مرز ما با دیگر کشور ها می باشد .
سپس چیز هایی که مرز ما با دیگر کشور ها را مشخص می کنند به دانش آموزان تفهیم می کنیم . تعیین مرز هایی مانند )خطوط – فضا – پدیده های طبیعی (
برای آموزش گذرنامه و ویزا با استفاده از تصاویر مختلف به دانش آموزان این دو موضوع را تفهیم می کنیم . برای آموزش روابط ما با همسایگان با استفاده از تصاویر ، پرسش و پاسخ و بحث و گفت و گو به آنان تفهیم می کنیم همان طور که ما همسایگان برای حل مشکلات با هم ارتباط داریم کشور ما برای پیشرفت خود در جهان نیازمند ارتباط با دیگر کشور هاست . مانند )ارتباط بازرگانی ]صادرات – واردات [ و ارتباط فرهنگی ]تاریخی – تفریحی – زیارتی [دارد . برای آموزش شباهت های ما با دیگر کشور های مسلمان و همسایه با استفاده از تصاویر مختلف با فیلم آموزشی ، پرسش و پاسخ و بحث و گفت و گو شباهت های ما با دیگر کشور ها را به دانش آموزان تفهیم می کنیم.
طرح درس روزانه پایه ششم فعالیت های مربوط به ارائه درس
4
مرز چیست ؟ چه چیز هایی مرز کشور ما را با دیگر کشور ها مشخص می کنند ؟
مرز ایران با ترکیه را چه چیزی تشکیل می دهد ؟ کدام کشور ها از طریق دریا با ما همسایه هستند ؟
ارزشیابی مرحله ای
گذرنامه و ویزا را تعریف کنید ؟
ما در چه چیز هایی با کشور های همسایه ی مسلمان شباهت داریم ؟ دو عید مذهبی کشور های مسلمان را نام ببرید ؟
در کدام کشور ها زبان فارسی رایج است ؟ عالم افروز چیست؟
4
مرز چیست ؟ تعیین مرز کشور ها چه چیز هایی است ؟ چند رود مرزی در ایران نام ببرید ؟
کشور های افغانستان و پاکستان به چه زبانی صحبت می کنند ؟ در کشور ایران هنگام نوروز چه کار می کنند ؟
ایران با کدام کشور ها طولانی ترین و کوتاه ترین مرز را دارد ؟ کدام کشور ها از طریق دریا با ما همسایه هستند ؟
اگر شما خواستید به یکی از کشور های خارج مسافرت کنید باید چه کار کنید؟ صادرات و واردات چیست ؟
شباهت ما با کشور های مسلمان در چیست ؟
در کدام کشور ها چیدن سفره ی هفت میوه رواج دارد ؟
ارزشیابی پایانی برای طرح درس روزانه پایه ششم ابتدایی سایت آب طرح
4
کشور ایران از جهات مختلف با دیگر کشور ها همسایه می باشد . در بین کشور ها مرز وجود دارد . مرز یک خط مشخص است که کشوری را از کشور دیگر جدا می کند . مرز کشور ها به وسیله ی خطوط ، فضا و پدیده طبیعی مشخص می شود . در مرز های زمینی بر روی خطوط علامت هایی یا تیرک هایی در زمین قرار می دهند . در بعضی مرز های زمینی پاسگاه هایی مستقر می شوند تا عبور غیر قانونی صورا نگیرد . برای مسافرت به دیگر کشور ها باید گذرنامه و ویزا گرفت . ما با دیگر کشور ها روابط بازرگانی )صادرات – واردات (و فرهنگی )سفر های زیارتی – دیدن آثار تاریخی – دیدن آثار گردشگری ( داریم . ما با کشور های همسایه طرح درس روزانه پایه ششم در دین و زبان شباهت هایی داریم .نتیجه گیری و جمع بندی
کلاس را به دو گروه تقسیم می کنیم و از گروه اول می خواهیم که عکسی از یکی از بنا ها و آثار تاریخی شهر خودشان و یا دیگر شهر ها بگیرند و با ارائه ی توضیحاتی در مورد آن با خود به کلاس بیاورند .
در پایان آب طرح فرستادن صلوات درس به پایان می رسد .
از گروه دوم می خواهیم که نقشه ی ایران را بکشند و کشور های همسایه ی
تعیین تکلیف و فعالیت های تکمیلی
آن را بر روی نقشه بنویسند و با خود به کلاس بیاورند .
دیدگاه ها