no-img
آب طرح

روایت پژوهی : بانک موضوعات جدید روایت پژوهی ابتدایی - آب طرح


آب طرح
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

روایت پژوهی : بانک موضوعات جدید روایت پژوهی ابتدایی
zip
اسفند 3, 1401
۰ تومان

روایت پژوهی : بانک موضوعات جدید روایت پژوهی ابتدایی


روایت پژوهی بسم الله الرحمن الرحیم سلام سلام به روی ماه مهربان همه همکارای نازنین همه معلم های روایت پژوهی سخت کوش و فعال و پرتلاش و همه دانشجو معلم ها که میان و از الان خودشان را دارند آماده میکنند برای سال های آینده که میخواهند وارد مدرسه شوند. ۱ سری دانشجو معلم ها هم از همین مهر دیگه رسما معلم می شوند و فعالیت خودشان را آغاز میکنند سلام امروزمون ویژه اختصاص دارد.

همه همکاران معلم هایی که چیکار میکنن صلاحیت های حرفه ای خودشان را خیلی جدی میگیرن. همیشه اصلا با خودشان ۲ تا ۴ تا می کنند ببینند آیا صلاحیت های خاص و حرفه ای را دارند یا خیر و چه طور می توانند گام بردارند برای اینکه خودشان را بتوانند ارتقا بدهند.

روایت پژوهی

موضوعی که در این جلسه قرار بهش اختصاص بدیم روایت پژوهی است. حالا اینکه به چه صورت قرار است که به این موارد اشاره کنیم و در نهایت اصلا چه اهمیتی دارد چه فایده ای دارد در این ایستگاه قرار بهش جواب بدید به نمایندگی از طرف همه شما. خوب نازنین سلام میکنم مدرسین ایستگاه استاد خیلی خوش آمدید ما سراپا چشم و گوش.

میکنم خدمت شما و بینندگان گرامی معلمان عزیز به دانشجو معلمان عزیزم امیدوارم این برنامه مورد استفاده شما قرار بگیرد در خدمتتون هستیم. اگر بخواهیم ۱ دورنمای کلی ایجاد کنیم که اثر روایت پژوهی یعنی چه و چه اتفاقی قرار است بیفتد? های پژوهش کیفی است که به تجربه زیستی معلمان از جهان هستی می پردازه

 

و در واقع هر کسی در زندگی روایتی دارد. ۱ طرح واره در زندان که روایت پژوهی آن را بیان میکند به انواع مختلف درواقع آن خاطراتی که دارد

تجربیاتی که دارد از جان هستی و از کارهای مختلفی که در زندگی میکنه در آموزش میکنه. اون روایت آنها را به طور شفاف بیان میکنه. در این. بحث بله مرحله. اسرائیل بیایید ابتدا به معرفی روایت پژوهی پردازیم,

تجربیات یک کد گذار از این طرح

بعد به کاربرد هایش می پردازیم بر اینکه روایت پژوهی چی هست و چیستی و چرایی اش می پردازیم و در نهایت اینکه روایت شیرین بنویسیم و جمع بندی مطالب در خدمت شما هستیم. مبحث اول ما اینکه روایت پژوهی معرفی روایت پژوهی اگر اسلاید بعدی را بزنیم, یکی از پژوهش های کیفی است و باید ۵ m پدیدار شناسی مثل مردم شناسی مثل تحلیل محتوا یکی از روش های پژوهش کیفی است که به دنبال تجربه ی زیستی معلمان فقط تجربه های معلمان پردازه و بنابراین به معلمان کمک میکند که این تجربه ها در پوشی کارشان. تدوین کنند و در آخر سال آنها را کدگذاری کند

و از در واقع بتوانند نظریه پردازی کنند. به مهارت های نویسندگی معلم خیلی کمک میکنه چون اساس روایت پژوهی بر نگارش خلاق استوار است و به معلم کمک می کند که بتواند متن های داستانی برای کتابش تهیه کنید.

بعضی از قسمت های درس نامه یا طرح درس اش را به صورت داستانی بنویسد. به او کمک می کند بتواند در واقع نظرسنجی کند. دانش آموزان حتی مدیران با این روش میتوانند از معلمان نظرسنجی کنند و در نهایت با استفاده از کدگذاری می شود.

از این تجربیات در واقع نظریه پردازی کرد. این در واقع محور اصلی کار روایت پژوهی همون پوشه کار معلم است که آن روایت ها را در پوشه کار تدوین میکند. بله و چقدر بحث جذابی است خودم دارم فکر میکنم میگم کاش از همان سال اول معلمی ۱ دفتر مخصوص داشتم که همیشه دفتر خاطرات و همیشه دفتر ثبت تجربیات که وقتی الان خودم نگاه میکنم ببینم که سال اول معلمی چه دغدغه های من داشتم چه چالش هایی داشتم و فکر میکنم که در نهایت از همین حالا میشه این کارو انجام داد چون برای نسل بعدی ما حتی دانشجو معلم هایی که میخواهند وارد کار شوند خیلی. جذاب باشند.

درک میکند که در واقع تجربه ها را تدوین کنیم و برای نسل های بعد تجربه های ارزشمند را به یادگار بگذاریم. خب اصلاحات بعد اگر بفرمایید ببینید که اولین موضوعی که برای معلمان پیش میاد یا برای دانشجو معلمان اینکه ما درباره چی بنویسیم یا این موضوع یابی یاسوج یابی یعنی موضوع از کجا انتخاب کنیم.

اول حس موضوع اول حس حس یعنی مشاهده حس بینایی شنوایی گویایی چشایی بسا واقعی ما باید حواسمان به دنیای بیرون باز باشد. تا بتوانیم بنویسیم بعد گاهی شهود یعنی میتونیم تخیل کنیم شهود کنیم به تجربه های درونی مان برگردیم گفتگو کنیم با دانش آموزان و معلمان که بتوانیم بهتر بنویسیم به طبیعت برویم.

داستان بخوانیم به مسافرت برویم آواز بخوانیم زمزمه کنیم به موسیقی گوش بدهیم یا زمین های تجربه و تأمل و مطالعه بیشتر برای خودمان فراهم کنیم, پرسش سازی کنیم بپرسیم کتاب بخوانیم کتاب درسی ببینیم.

کلاس همکاران مشاهده کنیم در محیط مدرسه شون باز بشه به حوادث و رویدادهای مدرسه با مردم معمولی تماس بگیریم با خانواده ها با پدر و مادرها اینها میتواند در واقع موضوع روایت پژوهی به ما بدهد یعنی چشمها را باز کند که در مورد مسایل مختلف بتوانیم بنویسیم.

حالا یعنی راجع به آن چالش ها و دغدغه ها و مشکلات باید بنویسیم یا راجع به هر من میتونه باشه.

میتونه هر ایده ی داستانی ایده اولیه است که من برای شما. بینندگان توضیح آن ایده اولیه در واقع جرقه داستان جرقه روایت است که بعد شعله های روایت از آن سر میکشد و بیرون بیاید و اسرائیل بعدی اگر لطف کنیم.

دانلود روایت پژوهی

بحث را ادامه بدهیم با موضوع روایت پژوهی در ادامه نما برگهای که نمایش داده می. شود که چگونه آغاز کنیم? ۱ روایت ها گاهی از ۱نیم ایده آغاز می کنیم. مثلا کرونا خب ایده خوبی است برای اینکه آموزش مجازی شروع شد گاهی از حس آغاز میکنیم یعنی از مشاهده از حس بینایی گاهی ۱نیم حال به ما دست میدهد از ۱نیم احساس آغاز میکنیم مثلا ساعتی که بچه در کلاس داره تبدیل میشه گاهی از ۱نیم کنش آغاز میکنیم مثلا معلم چه جوری وارد کلاس میشه? دانش آموزان در واقع تعامل میکنه گاهی از ۱ صحنه آغاز میکنیم.

اون صحنه کلاس آن روابطی که بین دانش آموزان و معلمان وجود دارد گاهی از فضا آغاز می کنیم که فضای کلاس مثل صمیمی ترسناک گرم گاهی از گفتگو آغاز میکنیم.

سوش
تلگرام
در تلگرام و سروش با شماره 09375761014

 

از گفتگوی مثلا معلم دانش آموز ۱ گفتگو اول روایت میکنیم بعد رعایت ادامه میدهد اشکالی ندارد که در روایت شکل نمایشنامه داشته باشد چون یکی از شکل های روایت نمایشنامه است و. گاهی هم



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *