no-img
آب طرح

دانلود درس پژوهی هستی بخش , دین و زندگی پایه داوزدهم - آب طرح


آب طرح
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود درس پژوهی هستی بخش , دین و زندگی پایه داوزدهم
zip
شهریور 26, 1401
۲۰,۰۰۰ تومان

دانلود درس پژوهی هستی بخش , دین و زندگی پایه داوزدهم


دانلود درس پژوهی هستی بخش دین و زندگی پایه داوزدهم مختص پایه داوزدهم درس پژوهی هستی بخش دین و زندگی پایه داوزدهم بصورت فایل قابل تغییر word توسط مدیر وبسایت درسی فایل تدوین شده لازم به ذکر است درس پژوهی دین و زندگی 3 پایه داوزدهم در قالب ورد و قابل ویرایش در تعداد 92 صفحه این فایل نیز مانند سایر فایل های آموزشی موجود در سایت درسی فایل درس پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل بسیاری از استاندارد های مورد نیاز است.

درس پژوهی پایه دوزادهم

وبسایت درسی فایل سعی دارد مقاله های درس پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم درس پژوهی هستی بخش دین و زندگی پایه داوزدهم متوسطه را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین تجربیات خود از بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

محتوا و فهرست مطالب در درس پژوهی هستی بخش , دین و زندگی پایه داوزدهم :

فهرست مطالب
چکیده 8
جدول مشخصات اعضای تیم 9
مرامنامه تیم درس پژوهی 10
برنامه عمل تیم درس پژوهی 11
جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی 13
فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی 17
مقدمه 18
بیان مسئله 20
انتخاب موضوع 22
بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی 23
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله 23
جدید و علمی بودن مسئله 24
تعیین راهکارها در راستای حل مسئله 24
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی 24
توجه به تفاوت ها فردی 25
استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی 25
بیان دلیل راهکار انتخابی 25
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی 25
توجه به تفاوت های فردی 26
معنادار کردن یادگیری 26
توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی 26
همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی 27
روش های نوین تدریس 27
تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) 27
بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس 28
تعیین فعالیت های متناسب با راه کار 28
معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد 28
توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس 28
همراه نمودن دانش آموزان در سازه های آموزشی 28
استفاده از روش های نوین تدریس 28
استفاده از تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) به منظور یادگیری عمیق و ماندگار در دانش آموزان 28
مدیریت بیشتر زمان 28
بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس 29
ایجاد احساس تعهد در دانش آموزان به قواعد بنیادی کلاس 29
تعیین هدف 29
طراحی واحد یادگیری 29
استخراج ایده کلیدی 29
دانش آموزان پس از تدریس مبحث هستی بخش در دین و زندگی 3 پایه داوزدهم 29
طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آنها 30
تنظیم سطوح ملاک ها 30
طرح درس شماره 1 30
ملزومات اجرای تدریس شماره 1 43
تقسیم کار و تعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس شماره 1 43
نقد و ارزیابی اجرای تدریس شماره 1 (بازاندیشی) 44
الف) خود ارزیابی مجری 45
ب) مشاهده گر فعالیت و واکنش های مدرس 45
ج) مشاهده گر تطبيق درس و اجرای مدرس 46
د)مشاهده گران فراگیران 46
نمونه کاربرگ مشاهده گر بر تطبیق طرح درس و اجرای مدرس 47
طرح درس شماره 2 49
ملزومات اجرای تدریس شماره 2 58
تقسیم کار و تعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس شماره 2 58
نقد و ارزیابی اجرای تدریس شماره 2 59
خلاصه نکات کلیدی 60
پیشنهاد می گردد جهت ارائه تدریس بهتر تغییرات ذیل اعمال گردد: 60
نمونه کاربرگ مشاهده گر بر تطبیق طرح درس و اجرای مدرس 60
میزان تحقق اهداف 63
پیشنهادات 63
جمع بندی پایانی و نتیجه گیری 63
محدودیت ها: 64
سایر پیشنهادات: 64
منابع 65
پیوست ها 66
تعامل با والدین دانش آموزان 67
نمون برگ مشاهده گر دانش آموز 71
نمون برگ مشاهده گر معلم 72
نمون برگ مشاهدهگر رسانههای آموزشی 74
نمونه برگ ناظر بر فعالیت دانش آموزان در اجرای تدریس یک 75
نمونه برگ ناظر بر فعالیت معلم در اجرای تدریس یک 76
نمونه برگ ناظر بر فعالیت دانش آموزان در اجرای تدریس دو 78
نمونه برگ ناظر بر فعالیت معلم در اجرای تدریس دو 79
نمونه برگ خودارزیابی اعضای گروه درس پژوهی 80

چکیده

یکی از راهکارهای عملیاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گسترش فرهنگ دین و زندگی 3 محوری و ایجاد شبکه های فعال پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت است تا نظام آموزشی با تحولات جهانی در عرصه‌های علمی، فنی، فناوری و…همگام باشد.این راهکار نیازمند معلمانی خردمند، متدین، خلاق و نوآوری است که روحیه‌ی کنجکاوی و پژوهشگری داشته باشند و از روش‌های نوین در فرآیند یاددهی- یادگیری استقبال کنند تا بتوانند دانش‌آموزانی پژوهشگر تربیت نمایند. یکی از روش‌هایی که امروزه اکثر نظام‌های آموزشی دنیا برآن متمرکز شده‌اند، فرآیند درس پژوهی است که موجب پرورش حرفه ای معلم میشود. لذا در این پژوهش سعی شده است مشارکت وعلاقه دانش آموزان کلاس داوزدهم در درس دین و زندگی 3 با استفاده از فرآیند درس پژوهی مورد بررسی قرار گیرد که در ابتدا با همکاری گروه درس پژوه به بررسی مسئله مورد نظر پرداخته و سپس سؤالات پژوهشی در کلاس درس را تبیین نموده و پس از تشکیل جلسات متعدد گروه درس پژوه، نقشه‌ی ذهنی محتوا تهیه گردید و پس از آن طرحی برای اجرای پژوهش مشارکتی در آموزش دین و زندگی 3 مبحث هستی بخش به دانش آموزان پیشنهاد شد.پس از بررسی طرح پیشنهادی و رفع اشکالات احتمالی، آن را به اجرا گذاشته و درنهایت به ارزیابی وبازبینی فرآیند عمل پرداخته شد. در ارزیابی و نقد، اشکالات و ایرادات جزئی از سوی گروه درس پژوه مطرح گردید که با توجه به برخی از ایرادات وارد شده و تحقق شایستگی‌های لازم طرح درس و اجرای آن مجددا پیاده سازی گردید. در پایان به نگارش گزارش روایتی از کلیه‌ی مراحل پرداخته شده که امید است چراغی باشد فرا راه معلمانی دلسوز، آنانی که شاید یکی از دغدغه‌هایشان، آموزش هرچه بهتر و جذاب تر دین و زندگی 3 به دانش آموزان باشد.
پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می باشد ویک پژوهش کیفی است. موضوع درس پژوهی مبحث هستی بخش در کتاب دین و زندگی 3 پایه داوزدهم می باشد. این پژوهش باهدف افزایش یادگیری دانش آموزان در این موضوع درسی و توسعه حرفه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث های اساسی دیگر در کتاب دین و زندگی 3 می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در پایه داوزدهم انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای مجدد آگاهی دانش آموزان در مبحث هستی بخش در کتاب دین و زندگی 3 پایه داوزدهم نسبت به اجرای شماره 1 افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.

درصورتی که خرید اینترنتی اشنا نیستید یا نیاز به نمونه های بیشتر و اطمینان کامل دارید در واتس آپ یا تلگرام شماره زیر درخواست دهید  …اعتماد و رضایت شما برای ما بسیار مهم است…

*با اطمینان دانلود نمایید پشتیبانی 24 ساعته نویسنده برنامه و مدیر سایت با مشخصات ذیل جهت پرسش پاسخ
*در تلگرام به ادرس drsifile@ واتس آپ http://wa.me/989306359679 فقط و فقط پیامک بزنید
*آموزش های رایگان در کانال ما به ادرس  madresehfile@ کلیک و عضو شوید

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) – (-تلگرام :drsifile@)

لینک خرید فایل درس پژوهی پایه دوازدهم

 

موضوعات :


دانلود درس پژوهی متوسطه, درس پژوهی معلمان

برچسب‌ها :


دانلود درس پژوهی دین و زندگی, دانلود درس پژوهی دین و زندگی داوزدهم, دانلود درس پژوهی دین و زندگی متوسطه, دانلود درس پژوهی دین و زندگی متوسطه دوم, دانلود درس پژوهی دین و زندگی پایه داوزدهم, دانلود درس پژوهی هستی بخش, دانلود درس پژوهی هستی بخش دین و زندگی پایه داوزدهم, دانلود درس پژوهی هستی بخش پایه داوزدهم, درس فایل, درس پژوهی دین و زندگی, درس پژوهی دین و زندگی داوزدهم, درس پژوهی دین و زندگی متوسطه, درس پژوهی دین و زندگی متوسطه دوم, درس پژوهی دین و زندگی پایه داوزدهم, درس پژوهی هستی بخش, درس پژوهی هستی بخش دین و زندگی پایه داوزدهم, درس پژوهی هستی بخش پایه داوزدهم, فایل درسی

 



برچسب‌ها :
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *