no-img
آب طرح

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق - آب طرح


آب طرح
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق
zip
خرداد 3, 1398
۵,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق


تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق
تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم می باشد.
با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر را مشاهده می کنیم.
چکیده
این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونرپرداخته است.جامعه آماری آن شامل کتاب های علوم تجربی پنجم و ششم بود. کتاب پنجم دارای ۱۱ درس می باشد که هر یازده درس آن مورد بررسی قرار گرفته و کتاب علوم تجربی ششم هم دارای ۱۳ درس می باشد که یازده درس آن مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. از آنجا که هدف این تحقیق تحلیل محتوا بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر بود ، جهت این ارزیابی، محتوای کتاب با مؤلفه های ۱-تفکر شهودی (کشف تشابه مفاهیم،کشف تضاد مفاهیم،تشویق به حدس زدن، تهییج آگاهی،غیر معمول بودن سوال) ۲- مسأله سازی (فعال نمودن فراگیر ، استفاده از منابع کمکی مؤلفه،تشویق به مسأله سازی ) ۳- درک روابط (شروع درس با توجه به مفاهیم قبلی ، ارجاع مکرر به مفاهیم قبلی ، تنظیم محتوا از ساده به پیچیده) ۴- ایجاد انگیزه یادگیری (شروع درس با طرح سوال،برجسته کردن نکات اصلی جدید) ۵- کار گروهی ،انطباق داده شده است.نتایج تحقیق بیانگر این بود که در کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۹ ، درک روابط ۴۵ ، تفکر شهودی ۸۷، مساله سازی ۶۸ و کار گروهی ۱۵ می باشد.اما در کتاب علوم تجربی ششم فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۲، درک روابط ۳۴، تفکر شهودی ۴۳، مساله سازی ۶۷ و کار گروهی ۷ می باشد.بنابراین میزان توجه به مؤلفه های ایجاد انگیزه یادگیری، درک روابط، تفکر شهودی و کار گروهی در کتاب علوم تجربی پنجم بیشتر از کتاب ششم می باشد. در هر دوکتاب میزان توجه به مساله سازی یکسان است.
واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، یادگیری اکتشافی، تفکر شهودی، مساله سازی، درک روابط، ایجاد انگیزه یادگیری، کار گروهی.
برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *