اقدام پژوهی بیش فعالی در مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم بیش فعالی دانش آموز مهدی که قرص مصرف میکرد را بهبود بخشم
مبحث بسیار مهم و بسیار کلیدی در امر پژوهش و تحقیق موضوع اقدام پژوهی بیش فعالی می باشد . ما ر این مقاله می خواهیم یک نمونه اقدام پژوهی بیش فعالی را برای استفاده همکاران ارجمند ارائه نماییم. این فایل بسیار دقیق و کاربردی موضوع اقدام پژوهی در رابطه با بیش فعالی را مورد تحقیق قرار داده . مبحثی که می خواهیم برای شما عزیزان بشکافیم موضوعی هست که در اکثر کودکان و در عموم خانوده ها با این مشکل روبرو هستند . لذا از این رو ارائه مقاله و راهکار مناسب در مورد این موضوع بسیار می تواند کاربردی و مشکل گشا باشد . لذا خیلی از همکاران با این ذهنیت که ممکن است این مقاله یا موضوع توسط سایر همکاران ارائه شده باشد از این موضوع به سادگی عبور می کنند . ما به شما اطمینان می دهیم که تمامی موضوعات ارائه شده توسط همکاران ما جدید و با شکل و شمایل و فرمت متفاوت از سایر همکاران ارائه خواهد شد .
اقدام پژوهی بیش فعالی
پس لزومی نداره که به خود استرس تکراری بودن و یا چیزهای دیگر را بدهید .
دانش آموز بیش فعال
نشانه های رفتار نمیتواند به سادگی در جای خود آرام گیرد
همیشه اعضای بدن خود را تکان میدهد ولی با اشیاء پیرامون بازی میکند
هرگاه که بتواند صندلی خود را ترک میکند دامنه توجهش بسیار کوتاه است
همواره باعث کلافگی و به ستوه آمدن سایر دانش آموزان میشود
نیازبه توجه دارد و آن را از هر کس طلب میکند
در منزل نیز دائم در حال حرکت و جنبش است
به نظر می رسد که هیچ محدودیتی را نمیپذیرد،تفاوتی نمیکنید که این محدودیت تا چه اندازه منطقی است
در انجام کارهای کلاسی از سایرین عقب می ماند،لذا دانش آموز خوبی نیست
با وجود ویژگی های فوق در درس هایی که نیاز به فعالیت جسمانی دارد نیز بعید است که توجه معلم را به خود جذب نماید
ب) آثار و پیامدها
همکلاسی های او احساس تنش و اضطراب میکنند
معلم باید زمان قابل ملاحظه ای را صرف این دانش آموز نماید
ممکن است سایر دانش آموزان در مقایسه با کلاسی که فاقد دانش آموز بیش فعال است،رفتار های نامطلوب بیشتری از خود نشان دهد،چرا که این دانش آموز به عنوان یک عامل تسهیل کننده ی چنین رفتار هایی در کلاس عمل میکند
سایر دانش آموزان نمیتوانند با او احساس نزدیکی و صمیمیت کنند،از این رو معمولاً در انزوا قرار میگیرند
نظارت مستمر در اصلاح رفتار این دانش آموز به یکی از فعالیت های دائمی معلم تبدیل میشود و اگر معلمی بخواهد تمام رفتارهای نامطلوب این دانش آموز را اصلاح کند،تقریبا زمانی برای انجام سایر فعالیت ها برایش باقی نخواهد مانداقدام پژوهی بیش فعالی
با وجود دانش آموز بیش فعال در کلاس،ایجاد استانداردهای رفتاری درآن کلاس دشوار خواهد شد
ج)رفتار عملی
برای کمک به دانش آموز بیش فعال باید ماهیت بیش فعالی اورا کشف کرد،چرا که این مقوله دلایل و ماهیت های گوناگونی دارد،ممکن است ریشه در مسائل پزشکی داشته باشد،در این خصوص میتوان به کمک دارو های خاص بهبود نسبی در فرد ایجاد کرد،و از سویی این رفتار ممکن است ریشه در مسائل روانشناختی از جمله،اضطراب،زندگی خانوادگی، استرس و… بههر حال اولین اقوام شناسایی علت اصلی مسئله است و راه حل بر اساس آننمایان خواهد شد
به او اجازه دهید در فواصل معینی کهخودتان برنامه ریزی کرده اید،تحرکاتی داشته باشد، در اجرای این کار از نظام پاداش دهی برای تشویق او به اجرای برنامه استفاده کرد
هدف های آسان را برای او در نظر بگیرید تا احساس موفقیت در او شکل گرفته وتقویت شود
در هر موقعیتی که رفتار آرام و موزون داشته باشد،تقویت های مثبت به او بدهید وظایفی را به او محول کنید که مستلزم فعالیت های جسمی باشد
در صورت لزوم او را به یک مشاور متخصص ارجاع دهید
از تکنیک ایفای نقش استفاده کنید،در یک محفل خصوصی نقش خود را با او عوض کنید یعنی شما دانش آموز بیش فعال شوید واونقش معلم را بازی کند این کار به او کمک میکند تا درک درست تری نسبت به نحوه قضاوت سایرین نسبت به خویش نایل شود
از والدین دانش آموز نسبت به رفتارش کمک بخواهید،در صورت نیاز به او مشاوره دهید
در خصوص دانش آموزان بیش فعالی با سایر معلمان نیز تیادل نظر نمایید ،شاید رفتار او فقط منحصر به کلاس شما باشد
در ارتباط با خود بااین دانش آموز شیوه ای آرام و متین و آرام در پیش بگیرد، هر نوع رفتار دیگری باعث افزایش اضطراب وبدتر شدن اوضاع خواهد شد
د)اشتباهات متداول در رویا رویی با دانش آموز بیش فعال
تصور کنید که این دانش آموز میتواند رفتارش را کنترل نماید،و بیش فعالی اویکرفتار آگاهانه است
به دلیل برخی اتفاقات،نسبت به کلیه رفتار های این دانش آموز قضاوت عجولانه داشتهباشید
تنبیه های نامناسبی برای او در نظر بگیرید
او را مورد تحقیر قرار دهید،خواه به صورت خصوصی و خواه در جمع
در برانگیختن این دانش آموز در انجام تکالیف ها کوتاهی کنیم
شکیبایی خود را از دست بدهید،این کار فقط اضطراب اورا افزایش خواهد داد
اقدام پژوهی بیش فعالی در مقطع ابتدایی سایت آب طرح
اقدام پژوهی بیش فعالی یک فرآیند تحقیقی است که به دانش آموزان کمک می کند تا در مورد یک موضوع خاص به صورت جامع تحقیق کنند. در این فرآیند، دانش آموزان با استفاده از مهارت های تحقیقاتی خود، به بررسی یک موضوع می پردازند و اطلاعات لازم را از منابع مختلف جمع آوری می کنند.
بیش فعالی در این فرآیند به معنای پرسش کردن، فعالیت کردن و انجام دادن تحقیقات بیشتر است. در این روند، دانش آموزان به جستجوی منابع مختلف می پردازند، با افراد دیگر گفتگو می کنند، آزمایش های کوچک انجام می دهند و با نتایج خود آشنا می شوند. این فرآیند باعث می شود که دانش آموزان بیشتر در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه دارند یاد بگیرند و مهارت های تحقیقاتی خود را تقویت کنند.
اقدام پژوهی بیش فعالی به دانش آموزان کمک می کند تا مستقل و خودمختار شوند و مسئولیت پذیری را تجربه کنند. این فرآیند باعث می شود که دانش آموزان برای مواجهه با مسائل پیچیده در زندگی به مهارت های مورد نیاز دست یابند. این مهارت ها شامل مهارت های تحقیقاتی، تفکر انتقادی، حل مسئله، همکاری و ارتباطات موثر است
اقدام پژوهی بیش فعالی در مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم بیش فعالی دانش آموز مهدی که قرص مصرف میکرد را بهبود بخشم
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
اقدام پژوهی بیش فعالی
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
افت درسي و عدم پيشرفت تحصيلي، آينده شغلي اين كودكان را تحت تأثير قرار مي دهد، هميشه ممكن است كارهاي زيادي را شروع كنند، اما نيمه تمام رها كنند، در نتيجه طرح هاي ناتمام در بين كارهاي آنها زياد ديده مي شود، فراموشكار هستند و به قرارهاي كاري خود دير مي رسند و از ديد ديگران اينها افرادي بدقول هستند. امكان ابتلاي به اضطراب، افسردگي، اختلال سلوك، اختلال ايذايي مقابله اي، ، پرخاشگري و ساير اختلالات رفتاري در كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي در صورت عدم مداخله مناسب زياد است.رعايت نكردن نوبت، عدم رعايت قوانين بازي، عدم پيروي از دستورات، بر هم زدن نظم و رفتارهاي تكانشي در اين كودكان باعث مي شود كه ارتباط آنها با همسالان، والدين و بزرگ ترها تحت الشعاع قرار گيرد
تیترهایی که در این اقدام پژوهی بیش فعالی در مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با بیش فعالی
پیشگفتار در رابطه با بیش فعالی
مقدمه موضوع در رابطه با بیش فعالی
شناسایی مسئله در رابطه با بیش فعالی
توصیف وضع موجود
اینجانب … مدت ……. سال است كه در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت مي باشم و هم اكنون نيز در كسوت آموزگار پایه ششم ابتدایی آموزشگاه سوره سردرود خدمت مي نمايم.پس از شروع سال تحصيلي زمزمه هاي از بي انضباطي ، ناهنجاري و انجام رفتار هاي مخل نظم درباره يكي از دانش آموزان به نام امیر مهدی مي شنيدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و بیش فعال بودم. با دوستانش درگیر می شد و تمرکز درسی نداشت و در درس بسیار ضعیف است دانش آموزان هم كلاسي اش از رفتار هاي او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند.او به علت بیش فعالی قرص مصرف می کرد و همین موضوع باعث احساس تفاوت در وی شده بود. تا اينكه تصميم گرفتم مشكل اخلاقي و انضباطي او را بر طرف نمايم.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با بیش فعالی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با بیش فعالی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با بیش فعالی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با بیش فعالی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با بیش فعالی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با بیش فعالی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با بیش فعالی
نتیجه گیری در رابطه با بیش فعالی
پیشنهادات در رابطه با بیش فعالی
منابع و ماخذ مورد استفاده شده توسط آب طرح
برای دانلود اقدام پژوهی بیش فعالی در مقطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.
دیدگاه ها