آموزش پژوهی
مندرجات/ توضیحات | عنوان | ردیف |
آرام دانشگاه در بالا و وسط صفحه، زیر ارم دانشگاه نام پردیس، سپس به ترتیب عنوان گزارش ، استاد راهنما،کاراموز، سال تحصیلی(هر کدام یک خط) | صفحه ی نخست | 1 |
بسم الله | 2 | |
اهداف، روش شناسی،یافته ها و تفسیر یافته ها،حداکثر 300 کلمه، کلید واژگان(در خط بعد و بین 3 تا 5 کلمه) | چکیده | 3 |
شامل فهرست مطالب،جدول ها، شکل ها، منابع و پیوست ها( هر کدام در یک صفحه) | فهرست | 4 |
معرفی موضوع و نیازها، بیان نتایج قابل دستیابی(اهداف)، تشریح روش تدوین، اجرا و پایش تحقیق، تعرف متغییرهای مفهومی و عملیاتی | فصل اول | 5 |
مرور یافته های پژوهشی و تبیین نظریه ی علمی که با موضوع ارتباط دارد | فصل دوم | 6 |
فهرست کردن پیامدهای مورد انتظاراز نتایج قابل دستیابی و ارزیابی نتایج مورد انتظاراز یافته ها و تلاش برای سازماندهی و تحلیل و تفسیر نتایجی که انتظار استآموزش پژوه از یافته های پژوهی به دست آورد (گزارش کامل اقدام پژوهی) | فصل سوم | 7 |
معرفی و تبیین یافته هاو تشریح آنها، تبیین مسیری که در آینده حرفه ای توسط مهارت آموز دنبال خواهد شد. (نتایج) | فصل چهارم | 8 |
بر اساس فرمت APA | منابع | 9 |
شامل هرگونه نمونه سوال، تصویر و فیلم، گزارش ،دست نویس، یادداشت های روزانه و امثال آن که در فرایند درس آموزش پژوهی مورد استفاده قرار گرفته است. | پیوست ها | 10 |
جدول شماره 1 ساختار گزارش درس آموزش پژوهی
کاربرگ ارزشیابی درس آموزش پژوهی در عرصه ی عمل (ارزیابی سطوح عملکرد بر اساس پیوست شماره2)
نمره کسب شده | سقف نمره | معیار |
1.5 | تعیین موضوع(خلاقانه، بدیع و نظامند بودن) | |
1.2 | تعیین اهداف | |
1.5 | تعیین نتایج مورد انتظار | |
1 | کیفیت سطوح تعیین شده برای عملکرد | |
.8 | تعیین و تبیین متغییرهای مفهومی و عملیاتی | |
1 | به روز بودن یافته های علمی در ارجاعات و استنادات مرتبط با موضوع | |
1.5 | ارتباط و انسجام نظریه پشتیبان پژوهش | |
1 | بیان ارتباط تجربه های مورد نظر با موقعیت مورد مطالعه | |
1 | تعیین روش پژوهش مناسب | |
1.5 | اعتبار داده های جمع آوری شده | |
1 | تناسب و تنوع منابع مورد استفاده برای جمع آوری داده ها | |
1.5 | کیفیت و عمق یافته ها | |
1.5 | ارتباط یافته ها با نظریه پشتیبان و شواهد علمی- پژوهشی | |
2 | کیفیت گزارش ارائه شده بر اساس ساختار شرح داده شده در جدول شماره 1 | |
1 | بیان انتظارات آینده | |
20 | جمع |
روش پژوهش و اجرا:
روش پژوهش از نوع کاربردی و با رویکرد اقدام پژوهی می باشد در این پژوهش از روش های ذیل جهت حل مشکل دانش آموز فوق می توان استفاده کرد.از جمله این روش ها …………
تعاریف :
تعریف نظری:
تعریف عملیاتی: در این پژوهش دانش آموز مورد نظر با آزمون …، مصاحبه با معلم، مشاهده و گزارش کارهای دانش آموز …..استفاده کرد.
دیدگاه ها