no-img
آب طرح

موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی ۹۸-۹۷ بهترین فایل و دفتر کارنما و کارتو پلاست موضوع قطب نما - آب طرح


آب طرح
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی ۹۸-۹۷ بهترین فایل و دفتر کارنما و کارتو پلاست موضوع قطب نما
zip
آذر 12, 1397
۲۰,۰۰۰ تومان

موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی ۹۸-۹۷ بهترین فایل و دفتر کارنما و کارتو پلاست موضوع قطب نما


موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی ۹۸-۹۷ بهترین فایل و دفتر کارنما و کارتو پلاست موضوع قطب نما به همراه دفتر کارنما توسط بانک فایل پژوهشی معلمان

نکته ای پیرامون موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی با موضوع قطب نما

بانک فایل پژوهشی معلمان با تخصص تدوین طرح های استاندارد به گردآوری وتدوین موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی پرداخته است.موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی طرحی دقیق و کامل و با استاندارد های لازم و مورد نیاز در این رابطه است. اهالی علم و دانش و دانشجویان و دانش آموختگان عزیز می توانند از طرح حاضر به عنوان الگویی در نگارش طرح های خود بهره بگیرند و از آن استفاده نمایند.

بانک فایل پژوهشی معلمان : طرح جابر

فایل موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی قطب نما شامل موارد زیر می باشد :

  • عکس ها و پوستر های مربوط به موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتداییبن حیان در رابطه با قطب نما
  • تابلوی نمایشمربوط به موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتداییبن حیان در رابطه با قطب نما
  • تصاویر مربوط به موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتداییبن حیان در رابطه با قطب نما
  • مستندات آموزشی قابل قبول مربوط به موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتداییبن حیان در رابطه با قطب نما
  • آنچه در موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی قطب نما وجود دارد بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از سازمان آموزش و پرورش پیرامون موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتداییبن حیان در رابطه با قطب نما می باشد.

بخش هایی از این مطلب که توصیه می کنیم از آن استفاده ببرید

تعیین قطبهای آهنربا

نگاه اجمالی

یونانیان باستان بیش از ۲۵۰۰ سال پیش با پدیده آهنربایی آشنا بودند. تالس که اغلب از او به عنوان پدر علم یونان یاد می‌شود. ماده کانی مگنتیت Fe3O4 آهن را می‌رباید شناخت. همانگونه که می‌دانید ماده‌های دارای این ویژگی را آهنربا می‌نامند. چینیان باستان نیز با ویژگیهای مغناطیسی برخی از سنگهای آهنربا آشنایی داشتند و تکه‌هایی از سنگها را بصورت قطب نمای ساده در دریانوردی بکار می‌بردند.

در آهنربا (به هر شکلی که باشد) دو ناحیه وجود دارد که خاصیت آهنربایی در آن بیش از قسمتهای دیگر است. این ناحیه‌ها را قطبهای آهنربا می‌نامند. می‌دانید که عقربه مغناطیسی همواره در جهت معینی می‌ایستد، به گونه‌ای که یک قطب معین آن تقریبا به طرف شمال و قطب دیگر آن به طرف جنوب قرار می‌گیرد. قطبی را که بسوی شمال تمایل دارد قطب N و قطب جنوب گرا را قطب S می‌نامند.

مغناطیس یا آهنربا

اکسید آهن طبیعی ، کبالت ، نیکل این خاصیت را دارند که براده‌های آهن را به خود جذب می‌کنند، این خاصیت را خاصیت آهنربایی می‌نامند. برای اولین بار سنگ آهن طبیعی از محلی به نام ماگنزیا کشف شده است، به همین دلیل آهنربا را مغناطیس می‌نامند.

قطبهای آهنربا

در هر آهنربا مکانهایی وجود دارد که در آنها اثر نیروی جاذبه مغناطیس بیش از جاهای دیگر است، این مکانهارا قطبهای آهنربا می‌گویند. هر گاه یک آهنربای تیغه‌ای را بوسیله نخی آویخته بطور آزاد رها کنیم، در سطح افقی چند نوسان انجام داده در راستای تقریبی شمال و جنوب زمین قرار می‌گیرد. در این وضعیت قطبی از آهنربا که بسوی شمال متوجه است قطب شمال یاب و قطب N ، قطبی که بسوی جنوب متوجه است قطب جنوب یاب یا قطب S نامیده می‌شود. قطبهای همنام به یکدیگر نزدیک شوند، بخوبی می‌توانید نیروی رانش بین قطبهای همنام را احساس کنید.

موضوع برای طرح جابر کلاس سوم ابتدایی با موضوع قطب نماعلاقه مندان می توانند جهت دانلود و استفاده از فایل طرح حاضر از سایت بهره ببرند.بعد از خرید طرح مورد نیازتان هم به صورت آنلاین در دسترس شما عزیزان قرار می گیرد و هم به ایمیل شما دوستان گرامی ارسال می شود .ممنون



برچسب‌ها :
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *